szombat, október 20

Bruxelles

Tehát ott tartottam, hogy autót bérlek.

Biztosan megvan annak is a szépsége valahol, hogy fél órán kereszül ellenkezett az ügynök, mikor megemlítettem, hogy nem ugyanide viszem vissza a kocsit. Sőt, igazából nem tudom, hogy hova viszem. Vagy hogy mikor. Lényeg a lényeg, sikerült elrendezni mindent. Idejét nem tudom, mikor vezettem kézi váltós-balkormányos autót, az automata nagy segítség.

Az út elkerült minden nagyobb várost: biztos, hogy nem ez volt akár a leggyorsabb, akár a legrövidebb, de egy percet sem kellett sietnem.


View Larger Map


És hogy Brüsszelből mit láttam? Megpróbáltam bepótolni mindazt, amit a korábbi látogatásaim során kimaradt, vagy nagyon tetszett: Bruparck, Atomium, Grote Markt, Stadhuis. Szándékosan kihagytam a közhelyes Manneken Pis-t és környékét. Tegnap beszabadultam a Galeries Royales Saint-Hubert-be, vettem Neuhaus-nál csokit, F.X. de Beukelaernél Elixir d'Anvers-t és nem bí­rtam ellenállni két Marlies Dekkers fehérnemű-készletnek. Hogy kinek veszem majd fel? Erre még csak gondolni sem akarok. Inkább becsomagoltam az egészet és futárral feladtam Anyuéknak, két dobozban: az egyik nekik szól, a másik majd otthon vár, mikor hazamegyek.

Nagyon jókat ettem: a Het Warm Waterben oltári levesek és sajtok vannak, a La Mort Subite-ben rendes sör és friss, mindenféle í­zesí­tésű kecskesajt. Az i-re a pontot az Au Pré Salé tette fel a maga Sole Meuniére-ével és a Croquettes de Crevettes-ével.

Amennyire élveztem az első nap, hogy pezseg körülöttem az élet, annyira elegem lett belőle a második nap végére: a rengeteg emberből, a tömegből, a nyüzsgésből, a rohanásból, a soha nem oszló felhőkből. Tovább kellett állnom.

Hágáról majd legközelebb.


View Larger Map

Nincsenek megjegyzések: